پر کنی در پرندگان

پر کنی در پرندگان
کندن پر در پرندگان یک بیماری ناامید کننده و سخت در پرندگان اسیر در قفس است ، به ندرت در گونه ای وحشی آنها دیده می شود.

پر کنی در پرندگان

صاحب یک پرنده را بر اساس شخصیت پرنده انتخاب می کند ، اما بیشتر به دلیل پرهای زیبا. اینکه ناگهان یک روز با یک پرنده  پرهای نیمه کنده شده  بیدار شوید و همه پرهای با شکوه روی زمین را ببینید می تواند برای صاحب پرنده  ناراحت کننده باشد. پرندگان می توانند ناگهان یک عادت خود آرایی بیش از حد ، حالتی هیجانی احساس کند که به کندن تمامی پرهای خود منتهی شود . کندن پر از علائم یک مشکل است ، شاید پرنده  بی حوصلگی  ، تحریک بیش از حد ، عصبی یا گیجی داشته باشد. طوطی ها و کاکادوها بدترین پر کنان  هستند ، اما ممکن است در هر پرنده ای اتفاق بیفتد.

 

کندن پر در پرندگان یک بیماری ناامید کننده و سخت در پرندگان اسیر در قفس  است ، به ندرت در گونه ای  وحشی آنها دیده می شود.

 

علائم کندن پر در پرندگان

پرها نامرتب ، خمیده و آسیب دیده به نظر می رسند و پرنده شما کاملاً فرسوده به نظر می رسد

آسیب پوستی به دلیل گاز گرفتن خود

عفونت ثانویه

پوست ،پوسته پوسته شده به دلیل کمبود رطوبت یا فرصت های استحمام

نگرش افسرده

عفونت پوست

رفتار تحریک پذیر یا تحت فشار

پرهای آسیب دیده

علل کندن پر در پرندگان

کندن پر پرندگان ددلایل مختلفی  دارد که مانند آنها رفتار می کنند ، تنها راه برای جلوگیری از این مشکل یافتن دلیل رفتار مخرب وی و پرداختن به این دلیل است.

 

معمولاً رفتار کندن پر فقط در پرندگان اهلی رخ می دهد

زمانی از روز که پرنده چنگ می زند می تواند نشان دهد که او از چیزی دلخور است. به عنوان مثال در شب ، ممکن است این باشد که او را قبل از اینکه بخواهد به خواب برود  کنار بگذارند.

کندن پر معمولاً در پرندگان بزرگسال یا به دنبال برخی از استرس ها (انتقال به خانه جدید) شروع می شود

حسادت و استرس

سو تغذیه ، که می تواند منجر به پرهای بی کیفیت و لکه های پوستی خشک شود که ممکن است پرنده را تحریک کند

تحریک بیش از حد محیط و روز طولانی برای پرنده (سر و صدا ، موسیقی)

انگلهایی مانند کرم حلقوی

شرایط جوی مانند نور کم یا شرایط دودی هوا

آلرژی تحریک کننده و از این رو کندن

مسمومیت های فلزات سنگین مانند سرب یا روی

رطوبت کم ناشی از گرمایش مرکزی

کمبود نور طبیعی خورشید و هوای تازه

اختلالات متابولیکی

بیماری داخلی

تغییرات هورمونی

تشخیص پرکنی در پرندگان

دلایل این رفتار ناگوار بسیار زیاد و متنوع است ، اما همین که پرنده خود را برای معاینه دامپزشک پرندگان برده اید ، ممکن است تصویر واضح تری از آنچه اتفاق می افتد داشته باشید. مسائل پزشکی باید منتفی باشد. یک آزمایش خون می تواند وجود کم کاری تیروئید را که دلیل عمده ای برای کندن پر است شناخته شود. سرنخ های دیگری در مورد دلیل کندن پر ممکن است از طریق آزمایشگاه مشخص شود. ممکن است ناهنجاری های هورمونی ، سمیت سرب یا بیماری وجود داشته باشد و نیاز به درمان مشهود باشد. علائم بالینی ممکن است نیاز به محیط مرطوب تر و احتمالاً رفتار پرنده شما را نشان دهد که او استرس عاطفی دارد و به این مشکل افزوده است.

 

درمان پرکنی در پرندگان

دامپزشک  متخصص پرندگان  در صورت نیاز (بعنوان مثال در مورد کم کاری تیروئید یا کرم حلقوی) دارو یا مکمل تجویز می کند. در صورت لزوم سایر داروها یا مواد افزودنی غذایی نیز تجویز می شوند. محلول پاشی یا استحمام منظم پرنده در آب گرم به حفظ وضعیت خوب پرها کمک می کند. این باید حدود دو تا سه بار در هفته انجام شود. اکثر پرندگان تمایل به آب وغوطه ور شدن یا خیساندن دارند. تحریکات و کارهای جالب زیادی را برای پرنده خود انجام دهید ، از جمله موارد قابل جویدن. پرندگان عاشق جویدن چیزها هستند. آنها نباید اسباب بازی گران قیمت باشند ، می تواند شاخه های تمیز از درختان غیر سمی و جعبه های مقوایی مقوایی باشد. مخروط های کاج (بدون مواد شیمیایی تمیز شده) از اسباب بازی های عالی هستند .

 

اگر پرنده تنها مانده است ، ممکن است موسیقی یا تلویزیون را برای او روشن نگه دارید. خوراکی ها و موادی مانند  مانند پنیر سفت ، تخم مرغ پخته شده ، مرغ یا حتی تشویقی خوراکی او را به خود مشغول خواهد کرد. ایده این است که یک محیط شاد با بسیاری از کارهای سرگرم کننده که او می تواند انجام دهد به غیر از نشستن و کندن خودش. ایده های موجود در اینترنت را برای اسباب بازی های خانگی برای پرنده خود بررسی کنید. نصب کولار برای جلوگیری از کندن فقط ممکن است استرس بیشتری به او وارد کند ، اما شاید ارزش یکبار امتحان را داشته باشد.

بهبودی برداشتن پر در پرندگان

همانطور که قبلاً اشاره شد ، بهبود این شرایط  مستلزم امتحان و خطا است. پرندگان تمایل به محیط ثابت دارند و تغییر را دوست ندارند ، بنابراین هر چند روز یک بار قفس خود را تغییر ندهید زیرا باعث ایجاد استرس می شود. حتی پس از ترک این عادت ، ممکن است روزی با انبوهی از پرهای کف قفس از خواب بیدار شود و دوباره عود کند. این می تواند ناامید کننده باشد اما به تلاش خود ادامه دهید ، ارزش آن را خواهد داشت. پرندگان ذهن فعالی دارند بنابراین باید آنها را مشغول کرده و عاشق حل مشکلات باشند ، بنابراین همیشه وقت صرف غذا را برای آنها آسان نکنید ، پرنده خود را با مخفی کردن خوراکی های داخل یک شاخه توخالی یا موارد دیگر ،  که برای شام خود فعالیت کنند . آنها را مشغول کنید اما خیلی تحریک نشوند (این یک ترفند متعادل کننده است) و شما باید پرنده ای داشته باشید که پرهای خود را  حفظ و نگه دارد

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد