شکستگی منقاردر پرندگان

شکستگی منقاردر پرندگان
نزاع با منقار به طور کلی هنگامی که محل نگهداری بیش از حد شلوغ می شود و پرندگان در اندازه های مختلف در صورت عدم معرفی صحیح پرندگان به یکدیگر محصور می شوند اتفاق می افتد

شکستگی منقاردر پرندگان

نزاع با منقار  به طور کلی هنگامی که محل نگهداری  بیش از حد شلوغ می شود و  پرندگان در اندازه های مختلف در صورت عدم معرفی صحیح پرندگان به یکدیگر محصور می شوند اتفاق می افتد ، اما اگر یک پرنده  با قلدری جایگاهی را در میان گروهی بدست بیاورد  ، یا فقط به دلیل اینکه دو پرنده - که معمولاً رفیق هستند مبارزه خودجوش داشته باش این سناریوها و بسیاری موارد دیگر ممکن است منجر به مشاجره ای شود که در کسری از ثانیه باعث شکست منقار شود . در حالی که می توان از برخی از این سناریوها جلوگیریکرد و از  بعضی از آنها نمی توان جلوگیری کرد .

 

 

مانند انسان ها و هر گونه دیگر ، پرندگان نیز می جنگند. قبل از اینکه رفتار آنها را بشناسید ، به یک یا دو منقار شکسته مواجه می شوید ، یک آسیب دیدگی به همان اندازه خطرناک  به نظر می رسد، می تواند  دردناک باشد. در حالی که بسیاری از پرندگان در طول زندگی خود دچار نوعی آسیب منقار می شوند ، مدیریت آسیب باید با بیشترین دقت انجام شود.  منقار پرنده چند کاره است. کار اصلی آن ، البته ، گرفتن ، ایمن سازی و خوردن غذا است. جستجو و خوردن حشرات را آسان می کند. دانه ها را می شکاندو از آن برای نوشیدن استفاده می شود. منقار مانند دست انسان عمل می کند. این یک پرنده را قادر می سازد تا مواد را برای ساخت لانه ، تغذیه بچه های خود و پیش نمایش جمع کند.  منقار گاهی به عنوان سلاح استفاده می شود. سطح سخت آن می تواند به عنوان یک محافظ موثر عمل کند. با توجه به این دلایل ، در صورت امکان باید در نگاهداری آن کمک کنیم. بیشتر ما مایل به کمک هستیم ، اما از کجا شروع کنیم؟ آیا منقار آسیب دبده قابل ترمیم است؟

 

منقار از دو قسمت بالا و پایین فک تشکیل شده است. فک پایین با فک بالا متفاوت است و منقار بالا از جمجمه پرنده  رشد می کند. فک پایین می تواند به طور مستقل حرکت کند و مانند لولا عمل می کند. سطح سخت آن از پوست تشکیل شده است که روی آن ماده ای به نام کراتین پوشانده شده است. کراتین همان موادی است که ناخن های دست انسان را می سازد. پرنده کراتین تولید می کند ، سپس خشک می شود و منقار جامد و با دوام ایجاد می کند. کراتین دائماً بازسازی می شود تا منقار سالم و محکم بماند. واضح است که از دست دادن منقار ویرانگر است ، اما همچنین بسیار دردناک نیز است زیرا منقار به انتهای استخوان و عصب متصل است. همچنین خونرسانی خاص خود را دارد ، بنابراین هر نوع ترک ، شکستگی یا آسیب دیدگی باعث خونریزی قابل توجهی می شود.

 

بسیاری از پرندگان در طول زندگی خود دچار آسیب منقار می شوند. در حالی که این یک آسیب جدی می باشد ، گزینه هایی برای بهبودی وجود دارد.

 

علائم شگستگی منقار در پرندگان

ظاهر پرنده ای با منقار شکسته بیشتر مشهود خواهد بود. پرنده شما نه تنها ناراحت کننده به نظر می رسد ، بلکه ممکن است درد هم داشته باشد.

 

آسیب منقار

خون ریزی

دلایل شگستگی منقار در پرندگان

علت اصلی منقار آسیب دیده یا شکسته منازعه بین پرندگان است. علت دیگر ممکن است برخورد پرنده ودیوار  ساختمان ، ماشین ، درخت یا سایر اشیا و سازه ها باشد. شکستن منقار باعث خونریزی گسترده و آسیب به کراتین می شود.

 

تشخیص شگستگی منقار در پرندگان

اولین اقدامی که در صورت آسیب دیدگی منقار در پرنده انجام می شود ، فشار آوردن به خونریزی است. تماس با دامپزشک پرندگان یا کلینیک حیوانات باید گام بعدی شما باشد. اگر قادر به مراجعه  فوری به دامپزشک خود نیستید (اگرچه باید ظرف 24 ساعت به دامپزشک مراجعه کنید) ، بسیاری از دامپزشکا پرندگان تا زمان ویزیت پرنده شما  با شما از طریق تلفن راهنمایی می کنند.

 

در این فاصله ، هیچ قسمت از منقار آسیب دیده را جدا نکنید. این ممکن است خونریزی را افزایش دهد ، و آسیب منقار می تواند باعث خونریزی پرنده شود و منجر به مرگ شود. برخی از دارندگان پرندگان استفاده از Super Glue را برای ترمیم  كردن ترك در نظر می گیرند اما این كار نیز توصیه نمی شود. چسب به دلیل بخار و سایر مواد شیمیایی می تواند علاوه بر زخم ، چشمها و پوست پرندگان را نیز بسوزاند.

 

برای کاهش سرعت خونریزی تا رسیدن به دامپزشک ، می توانید با استفاده از قسمت زیرین صابون نرم شده صابون حمام ، منطقه را "ببندید " کنید. با این حال ، این گزینه ای است که فقط در مواقع اضطراری استفاده می شود .

 

روش اصلی تشخیص آسیب منقار ، معاینه فیزیکی است که توسط دامپزشک پرندگان انجام می شود. در صورت استرس شدید پرنده ممکن است به آرام بخشی نیاز داشته باشد.

درمان شگستگی منقار در پرندگان

تمیز  نگه داشتن زخم بسیار مهم است ، خصوصاً به دلیل اینکه ممکن است بافت ها در معرض هوا  قرار بگیرند و در معرض عفونت باشند. همچنین ، بافت ها تمایل به خشک شدن دارند که باعث تحریک و ناراحتی پرنده می شود. دامپزشک به شما توصیه می کند که زخم را با محلول نمکی استریل شستشو دهید محلول تمیزکننده  لنز خوب است ، اما مطمئن شوید که بدون مواد نگهدارنده باشد که برای حفظ رطوبت و همچنین تمیز  کردن محل زخم استفاده می شود .

 

پس از مراجعه ، دامپزشک  پرندگان آسیب را بررسی کرده و بهترین روش درمانی را به شما پیشنهاد می کند. گزینه ها شامل سیم کشی منقار یا پوشاندن آن با نوعی محافظ یا پوشش اکریلیک ، مانند آنچه دندانپزشکان برای ترمیم دندانهای انسان استفاده می کنند.

 

اگر خونریزی  شدید باشد و اگر آسیب مانع خوردن و آشامیدن شود ، ممکن است پرنده یک شب در بیمارستان برای مایعات ، آنتی بیوتیک ها ، ضد قارچ ها و مراقبت از درد در بیمارستان بستری شود.

 

بهترین منبع اطلاعاتی شما در مورد چگونگی ادامه تغذیه دامپزشک است. پرنده ممکن است مدتی ، یک عمر یا اصلاً تحت رژیم غذایی نرم باشد. برخی از گزینه ها شامل سیب زمینی شیرین ، موز و حتی غذای کودک (انسان) است.

 

بهبود  شگستگی منقار در پرندگان

اجزای اصلی بهبودی ناشی از آسیب منقار شامل بررسی سیم یا قالب گرفته شده منقار برای هرگونه تغییراست برنامه درمانی  ، استفاده از دارو ، فرصت دادن بهبودی و جداسازی پرنده از سایر پرندگان و حیوانات از اهم موارد است. بیشتر ترک ها یا جراحت های کوچک به راحتی مانند ناخن شکسته  انگشت رشد می کنند..در بعضی موارد ، پرنده هرگز ظاهر قبلی خود را حفظ نخواهد داشت و ممکن است دچار تغییر شکل شود. پرندگان ممکن است در طول زندگی خود از رژیم غذایی نرم استفاده کنند اما در غیر این صورت به عملکرد طبیعی خود باز می گردند.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد