رژیم غذایی گنجشک سانان ، قناری ها و فنچ ها

رژیم غذایی گنجشک سانان ، قناری ها و فنچ ها
رژیم غذایی گنجشک سانان ، قناری ها و فنچ ها

گنجشک سانان  فنچ و قناری و سهره  بسته به گونه خود تمایالات  غذایی متنوعی دارند

دانه ها و غلات: گنجشک سانان  عمدتاً پرندگان دانه خوار هستند. تهیه انواع دانه ها مانند ، ارزن و گلرنگ ، کتان، تخم کاهو، شاهدانه  و  تخم کاهو و شلغم و..... می تواند بخش مغذی رژیم غذایی آنها باشد. در ضمن دان مخلوط  پرندگان به صورت تجاری در دسترس هستند می توان برای تغذیه  در نظر بگیرید  که به طور خاص برای پرندگان این خانواده  فرموله شده اند

 

  حشرات و بی مهرگان: بسیاری از حشرات و بی مهرگان را نیز در رژیم غذایی خود قرار می دهند، به خصوص در فصل تولید مثل که برای خود و جوجه هایشان به پروتئین نیاز دارند. کرم آرد، جیرجیرک و مگس میوه را می توان به عنوان گزینه های زنده یا خشک ارائه کرد.

 

  میوه ها و انواع توت ها: برخی از گنجشک سانان  از میوه ها و انواع توت ها لذت می برند. می توانید تکه های کوچکی از میوه های تازه یا خشک مانند سیب، توت و انگور را به عنوان خوراکی های گاه به گاه تهیه کنید. اطمینان حاصل کنید که میوه های ارائه شده برای پرندگان بی خطر هستند و حاوی دانه ها یا هسته هایی نیستند که می توانند مضر باشند.

آب شیرین همیشه باید برای گنجشک سانان  در دسترس باشد. ظرف کوچک آب برای نوشیدن ارائه دهید. مهم است که به یاد داشته باشید که گونه های مختلف ممکن است نیازهای غذایی خاصی داشته باشند، بنابراین بهتر است در مورد نیازهای خاص گونه های پرنده گنجشک سانان  که از آنها مراقبت می کنید مطالعه کنید.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد